söndag 23 juni 2013

yohios blogg

Midsommar + rep inför turnén!



Hej på er!

Jag hoppas att ni alla har haft en helt underbar midsommar, den mest svenska högtiden av dem alla. Och kanske också den underligaste? Jag undrar verkligen vad andra länder tror när de ser svenskarna fira midsommar... Det måste ju se otroligt roligt ut för människor som inte sett något liknande förut. Men varje nation har väl sina konstigheter, som för de som lever i det inte är så konstigt egentligen.

Själv gjorde jag ingenting speciellt som vanligt. Midsommar har aldrig varit en högtid min familj firar på något särskilt sätt, så för mig är det inte konstigt att det blir lite hur som helst med firandedelen. Jag respekterar traditioner, men jag är inte så mycket av en person som tycker att högtider är det viktigaste här i livet. För mig blir det oftast som vilken annan dag som helst på året. Det slutar oftast med att jag blir smått irriterad över att affärerna stänger på konstiga tider som aldrig står på hemsidor eller dörrar. Det är bara stängt. Jaha? Men om jag behöver mjölk då? Nehepp. Tydligen inte.

Ta hand om er och era familjer nu under dessa högtids...tider? Och sommarlov har ju de flesta av er såklart också. Det är väl om något en sak att fira, eller hur? För det har inte jag. Men jag kommer ihåg hur skönt det är med sommarlov, så njut av det när ni har chansen!

Ja ja, puss och kram på er gullungar~





Mvh sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar